ALGAJA MEELESPEA

Tutvu squashi reeglitega siin või osta endale reegliraamat hästivarustatud klubist.

Võimalusel muretse endale korralik varustus. Valimisel küsi abi klubi treenerilt või neilt, kes kauem mänginud:

Jalatsid – squashitossud või sisespordialade harrastamiseks mõeldud jalanõud. Ära mängi jooksu- või tennisetossudes! Suur oht, et väänad jala välja.

Reket – enne reketi ostmist võta paar erinevat reketit ja proovi nendega palli lüüa. Tavaliselt leitaksegi sobiv reket lihtsalt tunnetuse järgi. Osa inimesi eelistab jäigemaid reketeid, osa soovib aga mängida „pehmema“ reketiga. Alati võib nõu küsida neilt, kes juba kauem mänginud. Uut reketit ostes tuleks osta ka grip ehk riba, mis pannakse ümber käepideme, et reketit oleks parem käes hoida.

Silmakaitsmed – Kaitsmed vajavad alguses natukene harjumist, kuid võivad suure kahju ära hoida. Kasutatakse nii prille, kui ka maske.

Pall – mängi oma tasemele vastava palliga! Enne mängu alustamist on kindlasti vajalik pall soojaks mängida. Võistluspalli on kõige raskem soojaks saada ning see nõuab kiiret mängu ja tugevaid lööke. Seetõttu ei ole soovitatav algajatel selle palliga mängida, sest külma palliga ei saa te õiget mängurõõmu tunda. Näitena Dunlopi pallid:

  • Max – Sinist värvi ja pisut suurem, kui teised pallid. Algajate pall. Põrkab kergemini, kui teised pallid. (Karakalil punase täpiga)
  • Progress – Ilma täppideta must pall. Harrastajatele. (Karakalil valge täpiga)
  • Competition – üks kollane täpp. Kasutatakse enamasti treeningutel.
  • Pro – kahe kollase täpiga pall. Kasutatakse võistlustel.

Võimalusel kasuta treeneri abi, et õige reketi käsitsemine, õiged löögid ja liikumine algusest peale selgeks saada.

Kuidas reketit käes hoida -  Reketi hoie

Squashi põhilöögid:

Serv :

Mängijal, kes saab serviõiguse, on õigus valida, kummalt väljaku poolelt ta servimist alustab, kuid kui sama isik saab järjest punkte, peab ta peale igat punkti servikasti vahetama. Kui antud mängija kaotab punkti, võib teine mängija jälle valida, kummast servikastist ta servimist alustab. 

„Hea serv“

1. „Hea“ serv peab minema üle esiseina keskjoone ja maanduma vastase poolel, väljaku taga nurgas. Kui pall läheb esiseina keskjoone peale, sellest allapoole või piiridest välja on tegu vale serviga. 

2. Servijal peab löögi hetkel  olema vähemalt üks jalg servikastis, muidu on tegu vale serviga.

3. Kui servija teeb vea, siis kaotab ta serviõiguse ja serviõigus läheb vastasele.

Drive:

Drive on squashimängu kõige elementaarsem löök. See on pikk löök võimalikult külgseina ääres, mis ideaalis maandub servikasti taga nurgas. Drive´i kasutatakse vastase liigutamiseks väljaku keskelt taha nurkadesse, et saada ise kontroll väljaku ja mängu üle. 

Eeskäe Drive

Tagakäe Drive

Drop:

Drop on ründelöök, mis tuleb lüüa võimalikult madalale esiseina alumise joone peale ja mida kasutatakse olukordades, kus vastane on mängijast tagapool

Eeskäe ja tagakäe Drop´i löök

Lob:

Lob ehk tõste on kaitselöök, mida kasutatakse endale aja võitmiseks ja mängu tempo aeglustamiseks, kuna pall lendab suurema kaarega ehk lennuaeg on pikem. Lob’i lüüakse esiseina lähedalt. Pall lüüakse kõrgemale esiseina pihta nii, et see lendaks kaarega üle vastase ja  maanduks väljaku taga nurgas

Lob

Volley:

Volley on löök, kus ei lasta pallil maha põrkuda enne löömist. Pallide võtmine õhust tõstab mängu tempot ja survestab vastast. 

Eeskäe ja tagakäe volley tehnika

Boast:

Boast ehk külgseina löök on peamiselt kaitselöök, mida mängija on sunnitud kasutama olukorras, kus ta on löögile hiljaks jäänud ning pall on temast juba möödunud. Sellisel juhul tuleb pall lüüa külgseina nii, et see läheks diagonaalis vastu esiseina. Külgseina lööki kasutatakse ründelöögina olukorras, kus mängija asub vastasest eespool. 

Crosscourt:

Crosscourt on taktiliselt effektiivne löök, kus pall lüüakse esiseina pihta nii, et see lendab diagonaalselt väljaku teisele poole, ideaalselt väljaku taha nurka. Crosscourt’i lööki kasutatakse suunamuutuste tegemiseks ehk vastase survestamiseks ja vastase liigutamiseks taha nurkadesse. 

Tee alati soojendusharjutusi enne mängima asumist ning venita peale treeningut, et vältida vigastusi ning valusaid lihaseid järgmisel päeval.

Mõned näited: http://tkdtutor.com/11Training/Stretching/Exercises/Stretches.htm

Mängi ohutult! Kui on oht, et palli lüües tabad vastast kas palli või reketiga, peata mäng, öeldes „Let” ja mängi punkt uuesti!